INNY WPŁYWAJĄCY CZYNNIK

Hamowanie retroaktywne zachodzi szczególnie intensywnie wów­czas, gdy uczenie się kolejnych treści następuje bezpośrednio jedno po drugim, w przypadku przerw na ogół okazuje się mniejsze. Stąd zaleca się organizowanie odpowiednio długich przerw między uczeniem się kolejnych materiałów. Innym czynnikiem wpływającym na wielkość hamowania retroaktywnego jest stopień wyuczenia wcześniejszego materiału. Gdy przystępujemy do uczenia się kolejnych treści przed utrwaleniem poprzednich, wówczas hamowanie jest silniejsze. Mając na uwadze tę zależność, jako uzasadniony można uznać postulat, by nie przystępować do uczenia się kolejnych treści przed utrwaleniem poprzednich. Jeszcze innym czynnikiem nieobojętnym dla wielkości hamowania retroaktywnego jest stopień ustrukturalizowania przy­swajanych treści.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)