AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA JEDNOSTKI

Ucząc się, można czerpać gotowe informacje z takiego lub innego źródła (korzystając na przykład z podręcznika bądź z wiedzy nauczy­ciela), a można dochodzić do nich samemu. Od tego, jak jest w istocie, zależą w niemałej mierze efekty uczenia się.Czerpiąc informacje gotowe, można ograniczać się do ich odbioru, a można podejmować rozmaite działania na materiale będącym przedmiotem uczenia się. Jakie to ma znaczenie?Następujący w uczeniu się odbiór informacji prawie nigdy nie jest całkowicie bierny. Podmiot przetwarza odebrane treści, a to, co konkretnie czyni, okazuje się nader ważne dla efektów uczenia się.Przyswajane dane nie stanowią nigdy przypadkowej mozaiki elementów. Uczeń odbiera treści zawsze już jakoś ustrukturalizowane, stosownie do swej wiedzy i umiejętności oraz zadania, wobec którego staje, organizuje je nadal, wiążąc jedne z drugimi i włączając do wiedzy już posiadanej. To wszystko ma duże znaczenie, a może odbywać się różnorako.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)