CZYNNIKI PODMIOTOWE ZWIĄZANE Z OSOBĄ WYCHÓW A WCY-NAUCZYCIELA

Tak jak bywają lepsi i gorsi uczniowie, tak również bywają lepsi i gorsi nauczyciele-wychowawcy. O tym zaś, że jedni mają większe, inni mniejsze osiągnięcia, decyduje wiele czynników. Pewne różnice mogą wynikać z niejednakowych kompetencji — lepszego lub gorszego przygotowania, niejednakowej wiedzy i umiejętności. Duże różnice w skuteczności oddziaływań stwierdza się jednak również: między osobami o podobnych kwalifikacjach formalnych. Ponadto obserwuje się nierzadko, że jedne osoby osiągają większe sukcesy w działalności wychowawczej, inne w nauczaniu. Niekiedy ktoś osiągający dobre wyniki w oddziaływaniach na starszą młodzież zachowuje się niepora­dnie wobec początkujących uczniów, bywa również odwrotnie. A więc zróżnicowanie wyraża się nie tylko w tym, że ktoś osiąga ogólnie lepsze rezultaty niż ktoś inny, ale i w tym, że wyniki jednego i tego samego nauczyciela-wychowawcy nie są jednakowe w różnych dziedzi­nach, przy czym nie musi to być przypadkowe.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)