DOBRE ZORGANIZOWANIE

Przez dbałość o dobre zorganizowanie materiału będącego przedmiotem uczenia się można zmniejszyć negatywny wpływ późniejszego uczenia się innych treści. Chodzi o to, by czynić strukturę przyswajanych treści spójną, zwartą, by towarzyszące ucze­niu się przetwarzanie informacji było głębokie, miało charakter semantyczny.Uwzględniając przytoczone zależności i postulaty oraz to, co dzieje się w codziennej praktyce szkolnej, nietrudno dostrzec rozbieżności. Nie wprowadza się pożądanych przerw, nie dba się o to, by przed przyswajaniem nowego materiału utrwalić materiał wcześniejszy, nie przywiązuje się dostatecznego starania do głębokiego przetwarzania i dobrego organizowania informacji. Następstwem tego jest silne hamowanie retroaktywne. Wiele wysiłku idzie na marne, zapominanie jest daleko większe niż to, jakim można by się nie niepokoić.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)