KOLEJNA INDYWIDUALNA CECHA

Kolejną cechą indywidualną nieobojętną dla przebiegu i koń­cowych rezultatów uczenia się jest styl poznawczy. Nie wyznacza on (jak inteligencja i zdolności specjalne) ogólnego poziomu możliwych osiągnięć, ale informuje przede wszystkim o sposobie poznawania rzeczywistości. Chodzi tu o dominujące sposoby odbioru informacji ich przetwarzania. W sposobach tych wyrażają się preferencje jednostki. Przykładem odmiennych stylów może być refleksyjność impulsywność jako cechy podmiotu. W naukach ścisłych przewagę osiągają na ogół osoby refleksyjne, osoby impulsywne lepiej opanowu­ją pewne czynności ruchowe. Zależnie od przedmiotu i rodzaju uczenia się taki lub inny styl może okazać się bardziej korzystny.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)