NIEOBOJĘTNE CZYNNIKI

Nieobojętne jest m.in. ogólne nastawienie, by coś sobie przyswoić. Jeśli go brak, to z reguły rezultaty są gorsze. Jeśli zlecić na przykład jednej osobie, by pełniła funkcję nauczyciela i odczytywała tekst w celu przyswojenia go sobie przez drugą osobę, pełniącą rolę ucznia, a później sprawdzić, co każda z nich pamięta, to okazuje się, że „uczeń” prześcignął „nauczyciela”. „Uczeń” nastawiał się na zapa­miętanie, „nauczyciel” nie. Ważne okazuje się również nastawienie, by przyswajane treści przypomnieć w określonym terminie. W przypadku przypominania w czasie niezgodnym z wcześniejszym nastawieniem wyniki okazują się gorsze.Jeszcze innym czynnikiem nieobojętnym dla efektów uczenia się są poglądy i postawy (np. poglądy polityczne, stosunek do religii). Decydują one nierzadko o wybiórczym zapamiętywaniu określonych treści, z pomijaniem innych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)