PEWNE ZASADY

Pewne zasady organizowania treści pojawiają się w ontogenezie wcześniej, inne później, niektóre w ze­stawieniu z innymi można uznać za bardziej dojrzałe rozwojowo. Prowadzą one, jeśli stają się zrozumiałe, do wyższych efektów uczenia się. Istnieją również w tym zakresie preferencje indywidualne, związa­ne m.in. ze stylami poznawczymi , w związku z czym ingerencja w sposób organizowania treści przez nauczyciela aczkolwiek możliwa i pożądana — powinna być bardzo ostrożna. Trzeba uwzględniać zarówno zrozumiałość proponowanych kryte­riów, jak i uczniowskie preferencje oraz przyzwyczajenia.Ogólnie doskonalenie sposobów organizowania treści prowadzi do tego, że coraz obszerniejsze dane są ujmowane w ramach coraz to bardziej jednolitego (spójnego) systemu wiedzy, a coraz mniejsze elementy zyskują w nim określone miejsce i znaczenie.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)