PROAKTYWNE HAMOWANIE

To, jakim okazuje się wpływ, nie jest kwestią przypadku; wiadomo, kiedy można oczekiwać takich lub innych rezultatów. Proaktywnemu hamowaniu transferowi negatywnemu można niekiedy przeciwdziałać.Stwierdzono, że to, co następuje po uczeniu się, także nie jest obojętne. Nie wpływa oczywiście na przebieg wcześniejszego uczenia się (jako że ono już się skończyło), może jednak obniżać bądź podwyższać jego późniejsze rezultaty, sprawiając na przykład, że przyswojone treści ulegają szybszemu zapominaniu bądź bardziej trwale są przechowywane w pamięci. W pierwszym przypadku mówi­my o hamowaniu, w drugim o ułatwianiu retroaktywnym. Nietrudno zauważyć, że hamowanie jest czymś niekorzystnym i że często daje się we znaki w szkole, w której uczeń przyswaja sobie kolejno wiele różnorodnych treści.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)