PRZYSWAJANIE OBSZERNYCH TREŚCI

W przypadku uczenia się częściami grozi to, że materiał w odbiorze ucznia nie będzie stanowił spójnej i jednolitej struktury; pewne powiązania elementów (części) mogą być w ogóle nie dostrzegane. Z kolei uczenie się całościowe wymaga dużego wysiłku ze strony ucznia, przy czym może być osłabiona jego motywacja, gdyż w ciągu długiego czasu nie obserwuje rezultatów swoich działań przyswojenie obszernych treści trwa długo. Uczenie się częściami daje dużo szybsze rezultaty, wysiłek — wkrótce po podjęciu — zostaje niejako nagrodzony. W związku z tym, że każdy z sygnalizowanych sposobów po­stępowania ma dodatnie i ujemne strony, na polecenie zasługuje metoda kombinowana. Rozpoczyna się od całościowego zapoznania się z materiałem. Tworzy się wówczas w umyśle osoby uczącej się całościowa jego reprezentacja, uczeń chwyta jego strukturę i istniejące powiązania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)