SAMODZIELNE DOCHODZENIE DO STWIERDZEŃ

Jest oczywiste, że wiele informacji uczeń uzyskuje w postaci gotowej. Istnieją źródła wiedzy (encyklopedie, słowniki, opracowania mono­graficzne), niektóre z nich — jak podręczniki — stanowią materiały dydaktyczne, przygotowywane specjalnie po to, by inni mogli się uczyć. Dobre materiały dydaktyczne prowokują jednak zwykle osoby korzys­tające z nich do jakichś działań, ponieważ mało aktywny odbiór informacji nie zapewnia prawie nigdy wartościowych efektów uczenia się.Do pewnych stwierdzeń uczeń powinien dochodzić sam. W wiedzy podmiotu mają one na ogół większe znaczenie, bywają łatwiej (z większym zaangażowaniem) przyswajane, są trwalej przechowywane w pamięci, a także aktualizacja ich jest często sprawniejsza. Ponadto stwierdzenia, do których uczeń dochodzi sam, stosownie do okolicz­ności mogą być bardziej różnorako wykorzystywane — wiedza w ten sposób zdobywana okazuje się użyteczniejsza, a zachowanie bardziej plastyczne.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)