SZCZEGÓLNA WARTOŚĆ

Szcze­gólną wartość w uczeniu się ma motywacja poznawcza i kształtowanie jej u uczniów uważa się za ważny element pracy nauczyciela. Często występująca w szkole motywacja lękowa nawet jeśli daje doraźne efekty pozytywne — w perspektywie okazuje się niekorzystna. Sprawia ona, że uczenie się jako czynność, która może prowadzić do samokształcenia, nie nabiera rzeczywistej wartości i ustaje, gdy zagrożenie mija.Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę na znaczenie aktywności ucznia w trakcie uczenia się. Sygnalizowaliśmy wówczas szczególne znaczenie aktywności poznawczej, a więc nie tej, która —jak powtarzanie — ma na celu przyswojenie bądź utrwalenie czegoś, co już jest jakoś dane, aktywności prowadzącej do stwierdzeń, wyjaśnień, zrozumienia cze­goś, rozwiązania problemu. Aktywnością tą zajmiemy się obecnie nieco bardziej szczegółowo.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)