UŁATWIENIE ORAZ HAMOWANIE

O ułatwieniu bądź hamowaniu retroaktywnym mówimy wówczas, gdy kierunek wpływu jest odwrotny: uczenie się następujące wpływa (pozytywnie bądź negatywnie) na wynik uczenia się wcześniejszego. Oczywiście ułatwienie jest czymś korzystnym, hamowanie — niekorzy­stnym i chciałoby się go unikać, by nie tracić w następstwie późniejszego uczenia się tego, co przyswoiliśmy sobie wcześniej. Hamowanie retroaktywne czyni niekiedy spustoszenia w wiedzy uczniowskiej. Kolejno następujące po sobie uczenie się różnorodnych treści sprawia, że zachodzi intensywne zapominanie, choć chciałoby się, by wcześniejsze wysiłki nie szły na marne, a wszystko (ostrożniej: to, co jest nadal aktualne i może być użyteczne) funkcjonowało w naszej pamięci.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)