W ŚWIETLE DANYCH

W świetle tych danych w pełni zrozumiały wydaje się postulat aktywizowania poznawczego uczniów przez nauczyciela.Chyba słusznie zagadnienie jest uznawane za podstawowe. Mając na uwadze różnorodne mankamenty tradycyjnego nauczania podającego, w którym gotowa wiedza jest przekazywana uczniowi przez nauczyciela, postuluje się nauczanie aktywizujące, którego istota polega na tym, że sam uczeń — sterowany przez nauczyciela dochodzi do stwierdzeń. Ogólna idea takiego nauczania nie jest nowa, od dawna wskazuje się na jego walory, niemniej jednak dotychczas jest ono realizowane w niewielkim zakresie. Powiedzmy od razu: o wiele łatwiej podać uczniowi gotowe stwierdzenia, niż zadbać o to, by doszedł do nich sam. Powiedzmy jednak również, że efekty takiego lub innego postępowania nie są jednakowe. Wy­ższość nauczania aktywizującego, w zestawieniu z nauczaniem podającym, jest niewątpliwa i to decyduje o zasadności jego postulowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)