WIĘKSZA SWOBODA DLA UCZNIÓW

Są zwolennicy pozostawiania jak największej swobody uczniom-wychowankom, ograniczający własną ingerencję do mini­mum (styl liberalny), są zwolennicy postępowania autokratycznego, w którym inicjatywa pochodzi niemal wyłącznie do nauczyciela-wychowawcy i wszystkie ważkie decyzje są podejmowane przez niego. Jeszcze inne postępowanie nosi nazwę stylu demokratycznego, a jego cechą znamienną jest to, że w ujawnianiu inicjatywy i podej­mowaniu decyzji partycypują również uczniowie. Style te okazują się ogólnie niejednakowo wartościowe, a poza tym skuteczność zgodnego z nimi postępowania może zależeć od wielu dodatkowych czynników, takich jak wiek uczniów-wychowanków, zakres oddziaływań (rodzaj kontaktów), stosunki, jakie wytworzyły się wcześniej między nauczycielem i uczniami.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)