WIELOKROTNY ODBIÓR CZY SAMODZIELNE PRÓBNE ODTWARZANIE?

Samo powtarzanie może przybierać różnorodne formy. Niekiedy sprowadza się do kolejnego odbioru treści, np. przez wielokrotne czytanie rozdziału podręcznika. Można jednak powtarzać również bardziej aktywnie, przypominając sobie przyswojone treści, np. przez samodzielne ich odtwarzanie. Tego rodzaju próbne reprodukcje mają duże znaczenie. Wartość ich — w zestawieniu z ponownym odbiorem treści — okazuje się większa. Jest to sposób postępowania ak­tywizujący ucznia, zmuszający do wysiłku, ponadto wzmagający motywację do uczenia się .Dodatkowa korzyść, jaką daje ten sposób postępowania, wiąże się z tym, że w trakcie uczenia się następuje od razu ćwiczenie w posługiwaniu się przy­swajanymi treściami. Dzięki temu sprawniejsze staje się posługiwanie tymi treściami po zakończeniu uczenia się.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)