WZAJEMNE POWIĄZANIE RÓŻNYCH DETERMINANT UCZENIA SIĘ

Odnotujmy jednak że wykorzystując znane prawidłowości, hamowaniu retroaktywnemu można w znacznym stopniu przeciwdziałać.Mówiąc o kategoriach czynników wpływających na efekty uczenia się, zwracaliśmy uwagę na niektóre ich powiązania. Powiedzieliśmy m.in., że właściwości podmiotu wyznaczają w pewnym stopniu jego aktyw­ność. Można by dodać, że na aktywność tę wpływają również czynniki sytuacyjne. W aktywności jednostki trudno czasem rozgraniczyć owe wpływy, mamy zazwyczaj do czynienia z efektem łącznym.Najbardziej bezpośrednia jest zależność uczenia się od tego, co czyni podmiot — na to zaś wpływają zawsze zarówno jego właściwo­ści, jak i czynniki sytuacyjne. By zrozumieć to, co zachodzi w wyniku uczenia się, trzeba poznać owe liczne uwarunkowania w ich wzajem­nych powiązaniach.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)