ZADOWOLENIE UCZĄCEJ SIĘ OSOBY

Wbrew temu, co spotyka się często w szkołach, okazuje się to możliwe. Wysiłek przestaje być uciążliwym, narzuconym z zewnątrz wymuszonym rygorami obowiązkiem; w związku z pasjonującą działalnością jest podejmowany z pełną akceptacją ucznia bądź z jego własnej inicjatywy. A ponadto tylko w następstwie motywacji po­znawczej można oczekiwać od jednostki rozwiniętego samokształcenia po opuszczeniu szkoły.Jest jeszcze trzeci — tym razem dotyczący zarówno wychowania, jak i nauczania — czynnik (raczej zbiór czynników), który można uznać w oddziaływaniach pedagogicznych za podstawowy. Jest nim zadowolenie osoby, która się uczy. Jest to czynnik ogromnej wagi o jego roli informuje prawo efektu, będącego wyrazem jednej z najbardziej ogólnych zależności występujących w uczeniu się.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)