ZAPOMNIENIE

Zapominanie nie zawsze jest złem. Na przykład bywa pożądane elimino­wanie błędnych skojarzeń. Gdyby nie użyteczne zapominanie, trudne byłoby czasem usprawnienie działań i korygowanie błędów. W uczeniu się trzeba niekiedy osłabić pewne związki, by na ich miejsce mogły ukształtować się nowe. Jednak w wielu sytuacjach zapominanie niweczy rezultaty wcześniejszego uczenia się i chcemy mu przeciwdziałać.Niezależnie od tego, jaką rolę spełnia zapominanie (pozytywną czy negatywną), podlega ono pewnym ogólnym prawidłowościom.Sygnalizowaliśmy już wcześniej, że najbardziej intensywne zapomi­nanie następuje wkrótce po przyswojeniu treści i zaprzestaniu uczenia się. Materiał utrwalony podlega wolniejszemu zapominaniu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, mam na imię Amadeusz a to jest mój blog, który mam zamiar rozwijać. Z racji mojego zainteresowania tematami technicznymi takowe właśnie wpisy będą pojawiać się na blogu! Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)